Głogowskie Forum Historyczne
Kontakt Kontakt  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
"Aus den Ruhmestagen..." 1909
Autor Wiadomość
demiane 


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 1717
Skąd: Głogów
Wysłany: 2014-10-10, 21:57   

W 1911 do opisywanego w tekście przedsiębiorstwa J & C Bauch dociera pierwszy transport win Bordeaux. Zdjęcie zrobione gdzieś niedaleko rynku. Ale pewnie zmierzają do magazynu.

 
 
Yedyny 
Administrator


Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 2196
Skąd: Głogów
Wysłany: 2014-10-11, 07:01   

Fotka znana, wlasnie jej szukalem jakis czas temu :) Mam kilka dokumentow transportowych z firmy Bauch. Ktos pisal kiedys na forum odnosnie poszukiwanai materialow o w/w firmie. Alicja nie kojarzysz czy w PWSZ sa jakies prace odnosnie historii miasta, czy jest do nich dostep?
_________________

 
 
Alicja 
Administrator


Wiek: 43
Dołączyła: 10 Lis 2007
Posty: 1887
Skąd: Głogów-Kopernik
Wysłany: 2014-10-11, 22:28   

jasne, sporo studentów pisało prace nt. historii miasta.... ale czy ma to jakąś wartość, ciężko powiedzieć. O dostęp zapytam przy okazji.
_________________
 
 
 
demiane 


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 1717
Skąd: Głogów
Wysłany: 2014-10-14, 17:37   

Trochę się pomyliłem z tym zdjęciem odnośnie lokalizacji
Wg A. Tomalaka jest to Bahnhofstrasse
Inne zdjęcie poniżej
Nie zgadza się tylko data.

 
 
Eulenburg 

Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 349
Skąd: świat
Wysłany: 2014-10-14, 19:08   

Nie zgadzam się. Bahnhofstrasse nie była zabudowana tak okazałymi kamienicami. Obecna Poczdamska (czyli Bahnhofstrasse) na całej długości praktycznie zachowana jest w przedwojennym stanie (przebieg). Idźmy od strony Hotelu Hindenburga w stronę Starego Miasta. Pomiędzy hotelem a Mechanikiem, kamienice powstały w latach 20-30tych, dalej mechanik, plac Friedricha, Kreishaus. Po lewej stronie gdzie dziś stoją wieżowce aż do wydawnictwa Flemminga był pusty, niezabudowany teren. Jeżeli już, to jest to okazała zabudowa Langestrasse.
W 1945 roku magazyny (piwnice) Firmy J.C. Bauch mieściły się przy Jesuitenstr.
Według mnie to beczki są w drodze do centrum gdzieś przez Langestr.
_________________
Eulenburg
 
 
demiane 


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 1717
Skąd: Głogów
Wysłany: 2014-10-14, 19:22   

A ja się zgodzę :-)
Zwróć uwagę na to zdjęcie



A tak wykonano oba zdjęcia
 
 
Eulenburg 

Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 349
Skąd: świat
Wysłany: 2014-10-14, 19:55   

No to ja też się zgadzam! ;)
A tak poważnie, rzeczywiście mój błąd bo cały czas byłem przekonany, że ten fragment ulicy wzdłuż Flemminga to już była Langestr., a ona zaczynała się nieco dalej...
Jak to fajnie wymienić się spostrzeżeniami :)
_________________
Eulenburg
 
 
Yedyny 
Administrator


Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 2196
Skąd: Głogów
Wysłany: 2014-10-14, 20:28   

BAUCH Joh. & Carl
Rok założenia 1801. Hurtownia wina.
Potsdamstraße 4 = ob. ul. Poczdamska.

To chyba tez jego:
BAUCHSCHE WEINSTUBEN
Winiarnia . Dzierżawca: Ernst PETERMANN.
Kiehnstraße 1/2 = ob. ul. Szewska
_________________

 
 
TadeuszFantom 
Administrator


Wiek: 58
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1116
Skąd: Głogów
Wysłany: 2014-10-15, 05:43   

Na Potsdamstraße str. początkowo wino było przechowywane w piwnicach (kazamatach) fortyfikacyjnych, musiał bym poszukać gdzie dokładniej. Ale gdzieś czytałem, że w magazynie prochu.
_________________
Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z niego żywy ;-)
 
 
Alicja 
Administrator


Wiek: 43
Dołączyła: 10 Lis 2007
Posty: 1887
Skąd: Głogów-Kopernik
Wysłany: 2014-10-15, 10:54   

ano chyba w tej broszurce z 1909 r., co ostatnio przetłumaczyłdemiane ;-)
_________________
 
 
 
demiane 


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 1717
Skąd: Głogów
Wysłany: 2014-10-15, 16:00   

I kółko się zamknęło bo w związku z tym tłumaczeniem zamieściłem zdjęcie transportu wina
:mrgreen:
 
 
Irek 

Dołączył: 08 Cze 2014
Posty: 120
Skąd: Głogów
Wysłany: 2014-11-05, 19:19   

Przebieg i nazewnictwo ulic zmieniało się co jakiś czas. Ten odcinek Dworcowej był końcem Długiej i zapewne gdzieś po wybudowaniu Bramy Dworcowej powstaje droga zewnętrzna do dworca, a ten fragment Długiej połączono z nowo powstałą Dworcową. Podobnie wygląda z Dworcową i Poczdamską. Pierwotnie Dworcowa leciała jak Strzelecka i Nadbrzeżna, omijając kazamaty rawelina i przeciwstraży i zmierzała do przejazdu gdzie dzisiaj jest nieczynne przejście pod torami. Później Dworcowa przebiegała jak Poczdamska gdy likwidowano kazamaty (możliwe, że część) rawelinu i przeciwstraży. Aż w końcu znika z planu miasta gdy powstaje nowy dworzec, a dworzec nr 2 przestaje funkcjonować. Wówczas powstaje Poczdamska.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
GłogówStowarzyszenie Miłoœników Głogowskich Fortyfikacji - TWIERDZA GŁOGÓWTowarzystwo Ziemi GłogowskiejGROTGłogowskie Forum Historyczne
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group / Serwisy Malacha: Głogów / Pompy Ciepła