Głogowskie Forum Historyczne
Kontakt Kontakt  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Lotnisko forteczne
Autor Wiadomość
TadeuszFantom 
Administrator


Wiek: 58
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1116
Skąd: Głogów
Wysłany: 2016-06-20, 14:45   

Irek, są dane geolokacyjne tego lotniska, konkretnie:
N51 42 00 E16 07 00
Środek tego lotniska wypada na północny wschód od wodociągów.
Kod:
https://www.google.pl/maps/place/51%C2%B042'00.0%22N+16%C2%B007'00.0%22E/@51.7000033,16.0466289,12z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d51.7!4d16.1166667
_________________
Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z niego żywy ;-)
 
 
Yedyny 
Administrator


Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 2196
Skąd: Głogów
  Wysłany: 2016-06-20, 18:22   

Panie Irku:
Cytat:
A na marginesie chlebak służy do noszenia menażki i manierki.

Gdyby tak bylo, to na chlebak mowilibysmy "manażkak" albo "manierak", wedlug mnie chlebak sluzy do noszenia chleba... z Tesco :D
_________________

 
 
TadeuszFantom 
Administrator


Wiek: 58
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1116
Skąd: Głogów
Wysłany: 2016-06-21, 17:29   

Yedyny napisał/a:
Panie Irku:
Cytat:
A na marginesie chlebak służy do noszenia menażki i manierki.

Gdyby tak bylo, to na chlebak mowilibysmy "manażkak" albo "manierak", wedlug mnie chlebak sluzy do noszenia chleba... z Tesco :D

Chlebak w wojsku jak każdy wie służy do noszenia granatów. Znany jest ten fakt od początku XX wieku ;-)
_________________
Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z niego żywy ;-)
 
 
demiane 


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 1717
Skąd: Głogów
Wysłany: 2016-06-22, 23:48   

A ja zawsze myślałem że chlebak jest potrzebny wojakom do przemycania wódki do jednostki ;-)
 
 
demiane 


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 1717
Skąd: Głogów
Wysłany: 2016-08-01, 19:13   

A wracając do tematu lotniczego a nie manierkowego :)
Yedyny mi podesłał to zdjęcie
Podpisane "Lerchenberg" i nic więcej
Ile takich nazw było w Europie i w ilu było lotnisko?
Może po rodzaju samolotu da się coś rozpoznać?

 
 
TadeuszFantom 
Administrator


Wiek: 58
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1116
Skąd: Głogów
Wysłany: 2016-08-02, 18:29   

Przydał by się skan lepszej rozdzielności. Widać pewne szczegóły infrastruktury tego lotniska o której nic nie wiadomo. Można by też określić dokładnie typ i wersję widocznego samolotu.
_________________
Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z niego żywy ;-)
 
 
demiane 


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 1717
Skąd: Głogów
Wysłany: 2016-08-02, 19:17   

Niestety mam tylko to.
Yedyny chyba również nic więcej nie ma. Zdjęcie chyba było do kupienia na którejś aukcji, ale że nie wiadomo o jakie miejsce chodzi to chyba Yedyny nie kupił.
 
 
TadeuszFantom 
Administrator


Wiek: 58
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1116
Skąd: Głogów
Wysłany: 2016-08-03, 16:01   

demiane napisał/a:
A wracając do tematu lotniczego a nie manierkowego :)
Yedyny mi podesłał to zdjęcie
Podpisane "Lerchenberg" i nic więcej
Ile takich nazw było w Europie i w ilu było lotnisko?
Może po rodzaju samolotu da się coś rozpoznać?

Obrazek


W mojej ocenie może to być lotnisko w Serbach. Jeśli chodzi zaś o samolot to może być Heinkel He 72 ale pewności nie mam.

Ja za to zrewanżuję się dodatkowymi informacjami o tym lotnisku zaczerpniętymi z danych z roku 1939.
Dane z odpisu dekretu 6/21: "Ministra Lotnictwa i Sił Powietrznych - LB 4 - Az 40 B 10 nr 540/39 (II A) .." z dnia 1 maja 1939r. wchodzącego w życie 28 czerwca1939r.
Lotnisko w Serbach zostało zakwalifikowane jako:

Liste III: Deutsche Landeplätze und Hilfslandeplätze
1) Lfd. Nr.: 25
2) Name: Glogau
3) Luftamt: Dresden
4): A

Znaczenie oznaczeń::

Lista III
lądowiska oraz lotniska pomocnicze o których informacja nie była publikowana a jedynie dane na ich temat były "do użytku wewnętrznego".

1) Lfd. Nr.: 25
Numer ewidencyjny 25 wprowadzony od początku 1939 roku

2) Name: Glogau
Nazwa lotniska Glogau
(jak widać nie było nazwy oficjalnej Zerbau czy też wówczas Lerchenberg)

3) Zarząd (biuro) lotnicze w Dresden

4) A
kategorii "A" czyli mogące przyjmować samoloty jedno lub dwu miejscowe, jednosilnikowe o masie do 500 kg

Dane w oparciu o książke:
"Zivile Flugplätze im Deutschen Reich Stand: Juni 1939"
autor Jürgen Zapf
August 2014
_________________
Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z niego żywy ;-)
 
 
demiane 


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 1717
Skąd: Głogów
Wysłany: 2016-08-12, 11:34   

Super dane!
Tadek masz skan tej książki?
 
 
TadeuszFantom 
Administrator


Wiek: 58
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1116
Skąd: Głogów
Wysłany: 2016-08-12, 14:51   

demiane napisał/a:
Super dane!
Tadek masz skan tej książki?

Mam jako .PDF.
"Zivile Flugplätze im Deutschen Reich Stand: Juni 1939",autor Jürgen Zapf, wydanie August 2014 jest darmowo dostepne do pobrania:
http://www.andreaszapf.de...d-Juni-1939.pdf
_________________
Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z niego żywy ;-)
 
 
demiane 


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 1717
Skąd: Głogów
Wysłany: 2016-08-12, 21:11   

Super!
Dzięki wielkie!
 
 
demiane 


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 1717
Skąd: Głogów
Wysłany: 2016-10-06, 17:21   

Ciekawostka z roku 1927 z gazety Niederslesische Zeitung (Lub "Neue NZ" - niech się Yedyny wypowie bo to od Niego)
Okazuje się że były kiedyś przymiarki do uruchomienia linii lotniczych obejmujących również swoim zasięgiem Głogów. Ja to przynajmniej tak odbieram. Temat jest do dalszej analizy i dociekań. Może się gdzieś znajdują zapiski chociażby ze spotkań magistratu legnickiego. A co się znajdowało w Zielonej Górze że miasta tam się odnosiły?

"O sens utworzenia dolnośląskich linii lotniczych zadało pytanie kilka miast tego rejonu do Zielonej Góry. Celem takiej spółki powinien zawierać plan sieci lotnisk oraz włączenie sieci lotniczej od Szczecina przez Frankfurt nad Odrą, Głogów, Legnicę do Wrocławia. Swego czasu założono nawet w Legnicy „pozycję lotniczą” w budżecie miasta. Środki od rady miejskiej unieważniono. Miało to prawdopodobnie związek z słabą popularnością [tego rodzaju linii] w Legnicy, zwłaszcza że wątpliwe jest czy w ogóle taka komunikacja z kraju i prowincji będzie dotowana [pewnie przez państwo].
 
 
TadeuszFantom 
Administrator


Wiek: 58
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1116
Skąd: Głogów
Wysłany: 2016-10-07, 18:20   

Ja się spotkałem, że w planach zagospodarowania z roku 1926 było między innymi planowane utworzenie lotniska w Głogowie i to komunikacyjnego. Przypuszczam, że pojawienie się na mapie z końca lat dwudziestych XX wieku na Ostrowie Tumskim przy osadzie Oberau oznaczenia jako lądowisko może być wskazanie na planowane umiejscowienie tego obiektu.
_________________
Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z niego żywy ;-)
 
 
demiane 


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 1717
Skąd: Głogów
Wysłany: 2016-10-07, 20:05   

Ciekawe czy będzie można spotkać (o ile zrobiono) mapę lub plan z zaznaczonym lotniskiem.
 
 
TadeuszFantom 
Administrator


Wiek: 58
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1116
Skąd: Głogów
Wysłany: 2016-10-08, 09:14   

demiane napisał/a:
Ciekawe czy będzie można spotkać (o ile zrobiono) mapę lub plan z zaznaczonym lotniskiem.

Na terenie Ostrowia Tumskiego przy osadzie Oberau jest:
http://dolny-slask.org.pl/909419,foto.html
_________________
Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z niego żywy ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
GłogówStowarzyszenie Miłoœników Głogowskich Fortyfikacji - TWIERDZA GŁOGÓWTowarzystwo Ziemi GłogowskiejGROTGłogowskie Forum Historyczne
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group / Serwisy Malacha: Głogów / Pompy Ciepła