Głogowskie Forum Historyczne
Kontakt Kontakt  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Lotnisko forteczne
Autor Wiadomość
krakus57 

Dołączył: 07 Maj 2014
Posty: 69
Skąd: Kraków /Głogów
Wysłany: 2016-05-29, 01:10   

PT demiane

Nie mylić z serią C to typowe mysliwce . Ten był obserwacyjno - myśliwski . Był też adoptowany jako wodnopłatowiec . Jego wyróżnikiem typu po nazwie producenta były wyrazy : Militär + Doppeldecker

http://www.akpool.de/ansi...pfflugzeug-i-wk


Pozdrawiam MJR
 
 
TadeuszFantom 
Administrator


Wiek: 58
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1116
Skąd: Głogów
Wysłany: 2016-05-29, 14:57   

Jeśli chodzi o lotnisko forteczne to zdjęcie prezentowane przez Wiesława w Głogowskim Wehikule Czasu

przedstawia najprawdopodobniej samolot Albatros B.I, który miał zwiększoną liczbę wsporników międzyskrzydłowych we wczesnych seriach produkcyjnych.
Na temat tego typu samolotu mozna przeczytać po polsku na stronie:
http://www.samolotypolski...26/Albatros-B-I

Warto też przy tym temacie wspomnieć o systemie oznaczeń typów niemieckich samolotów wojskowych w okresie I Wojny Światowej:

Cytat:

A – nieuzbrojony jedno- lub dwumiejscowy jednopłat[a];
B – nieuzbrojony dwumiejscowy dwupłat szkolny;
C – uzbrojony dwumiejscowy dwupłat wielozadaniowy;
CL – dwumiejscowy dwupłat myśliwski[b];
D – jednomiejscowy dwupłat myśliwski (niem. „D” = Doppeldecker – dwupłat)[c];
Dr – jednomiejscowy trójpłat myśliwski (niem. „Dr” = Dreidecker – trójpłatowiec)[d];
E – jednomiejscowy jednopłat myśliwski (niem. „E” = Eindecker – jednopłatowiec)[d];
F – jednomiejscowy trójpłat myśliwski[e];
G – wielomiejscowy dwusilnikowy bombowiec, (niem. „G” = Großflugzeug – wielki samolot);
J – dwumiejscowy opancerzony samolot szturmowy, (niem. „J” = Infantrieflugzeug – samolot piechoty);
K – wielomiejscowy dwusilnikowy bombowiec, (niem. „K” = Kampfflugzeug – samolot bitewny)[f];
N – dwumiejscowy nocny bombowiec, (niem. „N” = Nacht – noc);
R – wielomiejscowy wielosilnikowy bombowiec dalekiego zasięgu, (niem. „R” = Riesenflugzeug – olbrzymi samolot).

Zaczerpnięte z Wikipedii:
https://pl.wikipedia.org/wiki/System_oznacze%C5%84_niemieckich_samolot%C3%B3w_z_okresu_I_wojny_%C5%9Bwiatowej

Warto przeczytać na ten temat choćby na Wikipedii aby poznać podstawy zagadnienia.
_________________
Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z niego żywy ;-)
 
 
demiane 


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 1717
Skąd: Głogów
Wysłany: 2016-05-30, 08:38   

Śliczne dzięki za wyjaśnienia.
 
 
krakus57 

Dołączył: 07 Maj 2014
Posty: 69
Skąd: Kraków /Głogów
Wysłany: 2016-05-30, 20:11   

TadeuszFantom napisał/a:
J

Warto przeczytać na ten temat choćby na Wikipedii aby poznać podstawy zagadnienia.


No czytaj Waść Wkipedię dalej - zaćmisz wszystkich ( nie ) wiedzą , w lotnictwie widać potrafisz latać na drzwiach od stodoły . Hahahaha . Powodzenia !

Czasami jak się nie wie z kim się rozmawia lepiej się nie wychylać . Od 16 -tego roku życia związany z lotnictwem ... A teraz mam prawie 70 latek .

PS. Co to są " wsporniki " w statku powietrznym ?

Pozdrawiam MJR
 
 
TadeuszFantom 
Administrator


Wiek: 58
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1116
Skąd: Głogów
Wysłany: 2016-05-31, 08:56   

krakus57 napisał/a:
No czytaj Waść Wkipedię dalej - zaćmisz wszystkich ( nie ) wiedzą , w lotnictwie widać potrafisz latać na drzwiach od stodoły . Hahahaha . Powodzenia !

Przynajmniej latam na drzwiach od stodoły a nie mylę drzwi stodoły z samolotem myśliwskim. Jeśli chodzi o Wikipedię to jest też dobre źródło informacji o ile się nie korzysta z niego bezkrytycznie.

krakus57 napisał/a:
PT demiane

Nie mylić z serią C to typowe mysliwce . Ten był obserwacyjno - myśliwski . Był też adoptowany jako wodnopłatowiec . Jego wyróżnikiem typu po nazwie producenta były wyrazy : Militär + Doppeldecker

http://www.akpool.de/ansi...pfflugzeug-i-wk


Pozdrawiam MJR


No widzę, że typ podany został bardzo precyzyjnie. To tak jakby powiedzieć, że w Polsce na wyposażeniu lotnictwa myśliwskiego są transportowce CASA. Ten samolot nie był myśliwcem a oznaczenie na widokówce Militär Doppeldecker znaczy tyle co wojskowy dwupłatowiec. Samolot ze zdjęcia to nic innego jak Albatros B.I a nie jak twierdzi krakus57 jakiś tam Albatros Militär Doppeldecker. Sam samolot był wielozadaniowym, nieuzbrojonym dwupłatem którego wykorzystywano jako obserwacyjny, łącznikowy lub szkolny (szkolny miał zdwojone sterownice).

krakus57 napisał/a:
Czasami jak się nie wie z kim się rozmawia lepiej się nie wychylać . Od 16 -tego roku życia związany z lotnictwem ... A teraz mam prawie 70 latek .

PS. Co to są " wsporniki " w statku powietrznym ?

Pozdrawiam MJR

Jak nie wiesz to może zaglądnij do Muzeum Lotnictwa w Krakowie i się zapytaj kustosza ;-) . Nie mam pojęcia jakie określenie dla użytkownika krakus57 było by satysfakcjonujące bo używa się kilku, również "wsporniki".
_________________
Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z niego żywy ;-)
 
 
krakus57 

Dołączył: 07 Maj 2014
Posty: 69
Skąd: Kraków /Głogów
Wysłany: 2016-05-31, 10:29   

TadeuszFantom napisał/a:
krakus57 napisał/a:
No czytaj Waść Wkipedię dalej - zaćmisz wszystkich ( nie ) wiedzą , w lotnictwie widać potrafisz latać na drzwiach od stodoły . Hahahaha . Powodzenia !

1./Przynajmniej latam na drzwiach od stodoły a nie mylę drzwi stodoły z samolotem myśliwskim. Jeśli chodzi o Wikipedię to jest też dobre źródło informacji o ile się nie korzysta z niego bezkrytycznie.

krakus57 napisał/a:
PT demiane

Nie mylić z serią C to typowe mysliwce . Ten był obserwacyjno - myśliwski . Był też adoptowany jako wodnopłatowiec . Jego wyróżnikiem typu po nazwie producenta były wyrazy : Militär + Doppeldecker

http://www.akpool.de/ansi...pfflugzeug-i-wk


Pozdrawiam MJR


2./No widzę, że typ podany został bardzo precyzyjnie. To tak jakby powiedzieć, że w Polsce na wyposażeniu lotnictwa myśliwskiego są transportowce CASA. Ten samolot nie był myśliwcem a oznaczenie na widokówce Militär Doppeldecker znaczy tyle co wojskowy dwupłatowiec. Samolot ze zdjęcia to nic innego jak Albatros B.I a nie jak twierdzi krakus57 jakiś tam Albatros Militär Doppeldecker. Sam samolot był wielozadaniowym, nieuzbrojonym dwupłatem którego wykorzystywano jako obserwacyjny, łącznikowy lub szkolny (szkolny miał zdwojone sterownice).

krakus57 napisał/a:
Czasami jak się nie wie z kim się rozmawia lepiej się nie wychylać . Od 16 -tego roku życia związany z lotnictwem ... A teraz mam prawie 70 latek .

PS. Co to są " wsporniki " w statku powietrznym ?

Pozdrawiam MJR

3./Jak nie wiesz to może zaglądnij do Muzeum Lotnictwa w Krakowie i się zapytaj kustosza ;-) . Nie mam pojęcia jakie określenie dla użytkownika krakus57 było by satysfakcjonujące bo używa się kilku, również "wsporniki".


PT Tadeusz .... DUCH a może też WIDMO .

Na wielu Forach są takowe błyskotliwe osobniki zawsze błyszczące POST FACTUM .
Aliści to takie polskie szczególnie wyróżniające się tzw wiedzą klawiszową ( vide Wikipedia lubo coś ktoś gdzieś napisał .

ad 1./ Polecam założenia konstrukcyjne pierwszych statków powietrznych , czyli DO CZEGO były projektowane i jak póżniej te konstrukcje przystosowywano do bieżących zadań oraz jak ewoluowały póżniej .... stricto celowo ( podział konstrukcji ).

ad 2./ Wypowiedż świadczy ,że masz tyle do czynienia ze światkiem lotniczym co ja z zakonem żeńskim , bo byś Waćpan wiedział że funkcjonują w nim różne czasem specyficzne określenia na modele samolotów i piloci doskonale wiedzą o jaki typ chodzi . Dobiłeś się wyjaśnieniem ( ? ) że , cyt : " (szkolny miał zdwojone sterownice) " .Wyjaśnię Waści zatem ,że produkowane w ówczesnej cezurze płatowce dwuosobowe lub trzyosobowe miały stery dublowane co wynikało z konstrukcji układu sterowania . Tak też było i pózniej i nie ma to NIC ze szkoleniem . Pojęcia nie masz o budowie statków powietrznych . Przeznaczeniem płatowców budowanych w latach 1910 - 1914 była WSPÓŁPRACA z armią ( obecnie tzw lotnictwo taktyczne ) gdzie miały zastąpić balony obserwacyjne - to celem uzupełnienia Waści wiedzy klawiszowej .

ad 3./ Jak widać brak .... lotności w rozumowaniu . Odnosząc się do Krakowa ŻLE zrozumiałeś jego przytoczenie . Nazwa ta świadczy skąd pochodzę i gdzie nabywałem przez lata swoją wiedzę a NIE gdzie obecnie mieszkam ( tu jest druga część czyli Głogów ) . I znowu masz pecha , bowiem odsyłasz mnie Waść do MLP , nie wiedząc ,że byłem "swoistym " uczestnikiem jego tworzenia w momencie kiedy na Rakowice AP Kraków przysłano zbiory z Wrocławia - no cóż nie było Waści na świecie a śp. Marian Markowski mieszkający niedaleko ode mnie bo na Celnej nie wiedział ,że obejmie funkcję pierwszego w historii - tego póżniejszego muzeum - dyrektora . Wtedy zajmowaliśmy się współpracą z śp. Jackiem Walczewskim i to było priorytetowym zadaniem . ( zajrzyj Waść do ... Wikipedii to się objaśnisz choć trochę kto zacz ) . Nie za bardzo wiem z kim mam rozmawiać bo wielu moich kolegów tam pracuje . Ale czekam na nazwiska ( może chodzi np o Piotrka Łopala czy Jaśka Hoffmana ? A może o samego Naczelnego . Odpuść Panie ).

Co do mojego zadowolenia . Ach , ach - wystarczy jak np. zakupisz sobie jakiś skrypcik tyczący konstrukcji statków powietrznych i doczytasz się do ... ZASTRZAŁU . Wsporniki w elementach konstrukcyjnych mają zupełnie inne zadanie . Aliści - jak to bł. p. Waldorff mawiał - należysz do rodzaju tych a' rebours dla których " chlebak jak sama nazwa wskazuje służy do przenoszenia granatów " zatem nie dziwi , że w Smoleńsku był zamach .

PS . Piktogramy używają ...dzieci z racji ubóstwa pojęć wyrazowych .

EOT

pozdrawiam MJR
 
 
demiane 


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 1717
Skąd: Głogów
Wysłany: 2016-05-31, 10:52   

Pokój Panowie!
Po co te sfary i kłótnie. Nie dosyć że schodzicie z tematu, to jeszcze usiłujecie personalnie się wywyższać. Pytanie - po co?
Krakusie - dlaczego notorycznie atakujesz personalnie użytkowników?
Cenie sobie Twoją wiedzę, zapewne jak wielu czytelników i sympatyków, jednak sposób w jaki odnosisz się w poszczególnych wątkach do forumowiczów budzi moje zastrzeżenia ( i nie tylko moje).
Prosiłbym o okazywanie szacunku rozmówcom.
 
 
krakus57 

Dołączył: 07 Maj 2014
Posty: 69
Skąd: Kraków /Głogów
Wysłany: 2016-05-31, 12:38   

demiane napisał/a:

Prosiłbym o okazywanie szacunku rozmówcom.


PT demiane

Wybacz Waść , co innego szacunek dla xyz a co innego szacunek dla ...wiedzy . Po latach głupoty mego własnego ego dojrzałem do zasady : WIEDZIEĆ CO się mówi wbrew mówić co się wie . Ot tyle .

Na marginesie to nie ja stosuję ton wyższości , natomiast respons w takich przypadkach jest wedle polskiego tradycyjnego już powiedzenia : Zna ( - j ) proporcję Mocium Panie. ( niejaki hr. Fredro ) . Jak widać z moich wypowiedzi , nie boję się przepraszać za własne za błędy

PS. Na marginesie wyjaśnienie lużno związane z tematem . Mianowicie z powodu uznawania nowo powstałej gałęzi jakim było lotnictwo za POMOCNICZĄ formację wojskową dla usług wojsk lądowych , których rolą miało być rozpoznanie szerzej nazwane OBSERWACJĄ tak właśnie konstruowano płatowce ówczesne pod względem liczebności obsady ( w balonach załoga również była dwuosobowa , pilot + obserwator z ramienia wojsk lądowych ) . Stąd właśnie aż do lat 30 tych XX w znajdujemy w personalnej obsadzie lotniczej funkcji pilota OBSERWATORA ( pil. obs . ) . Problem w tym ,że osobnik ów nie posiadał uprawnień lotniczych a był właściwym dowódcą samolotu . Pilot podlegał jemu .

kończąc pozdrawiam niemniej serdecznie MJR
 
 
TadeuszFantom 
Administrator


Wiek: 58
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1116
Skąd: Głogów
Wysłany: 2016-05-31, 13:26   

demiane napisał/a:
Pokój Panowie!
Po co te sfary i kłótnie. Nie dosyć że schodzicie z tematu, to jeszcze usiłujecie personalnie się wywyższać. Pytanie - po co?

Ja tylko po to aby użytkownicy forum mieli prawidłowe informacje i nie opierali się na błędnych danych pośpiesznie improwizowanych.
Więc do rzeczy aby nie tkwić w błędzie określę błędy jaki wystąpiły w opisach użytkownika forum krakus57:

krakus57 napisał/a:
ad 1./ Polecam założenia konstrukcyjne pierwszych statków powietrznych , czyli DO CZEGO były projektowane i jak póżniej te konstrukcje przystosowywano do bieżących zadań oraz jak ewoluowały póżniej .... stricto celowo ( podział konstrukcji ).

Ten typ samolotu ani jego dalsza wersja rozwojowa (a nawet typ wywodzący się z niego) nie był samolotem myśliwskim!
Jeśli uważasz inaczej to podaj jednostkę myśliwska wykorzystującą typ Albatrosa B.I albo B.II.

krakus57 napisał/a:
Dobiłeś się wyjaśnieniem ( ? ) że , cyt : " (szkolny miał zdwojone sterownice) " .Wyjaśnię Waści zatem ,że produkowane w ówczesnej cezurze płatowce dwuosobowe lub trzyosobowe miały stery dublowane co wynikało z konstrukcji układu sterowania . Tak też było i pózniej i nie ma to NIC ze szkoleniem .

Akurat ma do czynienia.
Samolot Albatros B.I miał pewną wadę, pilot znajdował się z tyłu a obserwator z przodu, dopiero w następnej wersji zmieniono ten układ. Obserwator z przodu miał bardzo obniżone pole obserwacji bo utrudniały mu w tym skrzydła oraz silnik którego elementy wystawały wysoko ponad kadłub zasłaniając przednie pół pole. I to jest ogólnie znany fankt wśród osób interesujących się lotnictwem, zwłaszcza z okresu I WŚ.


krakus57 napisał/a:
Co do mojego zadowolenia . Ach , ach - wystarczy jak np. zakupisz sobie jakiś skrypcik tyczący konstrukcji statków powietrznych i doczytasz się do ... ZASTRZAŁU . Wsporniki w elementach konstrukcyjnych mają zupełnie inne zadanie .

Aby dodać rumieńców dyskusji to wklejam link do Wikipedystycznej definicji ZASTRZAŁU:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Zastrza%C5%82_%28lotnictwo%29
I w wielu wydawnictwach związanych z zagadnieniami lotniczymi oraz instrukcjami obsługi płatowców zastrzał element konstrukcyjny statków powietrznych, głównie samolotów profilowany pręt łączący płat, statecznik poziomy lub podwozie z kadłubem.
Ha, ha ha :lol: Sądziłem, że podasz nazwę prawidłową "Rozpórka", zamiennie też określana jako wspornik.
Widzę, że Waldorff nie pomógł :-D Chociaż kiedyś pisał felieton na temat zwyrodnienia młodzieży poprzez tańczenie "ćwista" :mrgreen:

Ja niestety nie tworzyłem muzeum lotniczego.
_________________
Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z niego żywy ;-)
 
 
Yedyny 
Administrator


Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 2196
Skąd: Głogów
Wysłany: 2016-05-31, 13:55   

Zwracam uwage na grzeczniejsze odnoszenie sie do siebie oraz NIE wysmiewanie osob posiadajacych nieco mniejszy zasob wiedzy.
_________________

 
 
krakus57 

Dołączył: 07 Maj 2014
Posty: 69
Skąd: Kraków /Głogów
Wysłany: 2016-05-31, 17:25   

TadeuszFantom napisał/a:
demiane napisał/a:
Pokój Panowie!
Po co te sfary i kłótnie. Nie dosyć że schodzicie z tematu, to jeszcze usiłujecie personalnie się wywyższać. Pytanie - po co?

Ja tylko po to aby użytkownicy forum mieli prawidłowe informacje i nie opierali się na błędnych danych pośpiesznie improwizowanych.
Więc do rzeczy aby nie tkwić w błędzie określę błędy jaki wystąpiły w opisach użytkownika forum krakus57:

krakus57 napisał/a:
ad 1./ Polecam założenia konstrukcyjne pierwszych statków powietrznych , czyli DO CZEGO były projektowane i jak póżniej te konstrukcje przystosowywano do bieżących zadań oraz jak ewoluowały póżniej .... stricto celowo ( podział konstrukcji ).

1./ Ten typ samolotu ani jego dalsza wersja rozwojowa (a nawet typ wywodzący się z niego) nie był samolotem myśliwskim!


krakus57 napisał/a:
Dobiłeś się wyjaśnieniem ( ? ) że , cyt : " (szkolny miał zdwojone sterownice) " .Wyjaśnię Waści zatem ,że produkowane w ówczesnej cezurze płatowce dwuosobowe lub trzyosobowe miały stery dublowane co wynikało z konstrukcji układu sterowania . Tak też było i pózniej i nie ma to NIC ze szkoleniem .

2./Akurat ma do czynienia.
Samolot Albatros B.I miał pewną wadę, pilot znajdował się z tyłu a obserwator z przodu, dopiero w następnej wersji zmieniono ten układ. Obserwator z przodu miał bardzo obniżone pole obserwacji bo utrudniały mu w tym skrzydła oraz silnik którego elementy wystawały wysoko ponad kadłub zasłaniając przednie pół pole. I to jest ogólnie znany fankt wśród osób interesujących się lotnictwem, zwłaszcza z okresu I WŚ.


krakus57 napisał/a:
Co do mojego zadowolenia . Ach , ach - wystarczy jak np. zakupisz sobie jakiś skrypcik tyczący konstrukcji statków powietrznych i doczytasz się do ... ZASTRZAŁU . Wsporniki w elementach konstrukcyjnych mają zupełnie inne zadanie .

Aby dodać rumieńców dyskusji to wklejam link do Wikipedystycznej definicji ZASTRZAŁU:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Zastrza%C5%82_%28lotnictwo%29
I w wielu wydawnictwach związanych z zagadnieniami lotniczymi oraz instrukcjami obsługi płatowców zastrzał element konstrukcyjny statków powietrznych, głównie samolotów profilowany pręt łączący płat, statecznik poziomy lub podwozie z kadłubem.
3./Ha, ha ha :lol: Sądziłem, że podasz nazwę prawidłową "Rozpórka", zamiennie też określana jako wspornik.
Widzę, że Waldorff nie pomógł :-D Chociaż kiedyś pisał felieton na temat zwyrodnienia młodzieży poprzez tańczenie "ćwista" :mrgreen:

Ja niestety nie tworzyłem muzeum lotniczego.


Ponieważ PT TadeuszFantom dalej brnie w temat o którym ma niskie pojęcie więc :

ad 1./ GDZIE ja pisałem o myśliwcu . Użyłem zrostu : OBSERWACYJNO - myśliwski . ( skąd myśliwski , tłumaczyć nie będę . Odsyłam do ulubionej Wikipedii ) . Sapienti sat .

ad 2./ Ciekawa uwaga . Szalenie . Czy w innych wersjach zmieniono położenie cylindrów i układ wydechowy ? I co z tym dwusterem jako wyróżnik - chyba należy czytać ze zrozumieniem . Odpowiedż mnie nie interesuje .

ad 3./ No gratulacje . Muszę uprzedzić moich kolegów wykładowców na PW, że istnieje w konstrukcji statków powietrznych ....rozpórka , coby błędnie nie wykładali oraz zamiast podręczników posługiwali się Wikipedią . !

Szkoda mego czasu !

Zostawiam w samouwielbieniu wraz z ( cyt.) " ćwistem " (????)... PT Phantom (czyżby McDonnell Douglas F-4 ).

MJR
 
 
TadeuszFantom 
Administrator


Wiek: 58
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1116
Skąd: Głogów
Wysłany: 2016-05-31, 21:26   

krakus57 napisał/a:
Ponieważ PT TadeuszFantom dalej brnie w temat o którym ma niskie pojęcie więc :

ad 1./ GDZIE ja pisałem o myśliwcu . Użyłem zrostu : OBSERWACYJNO - myśliwski . ( skąd myśliwski , tłumaczyć nie będę . Odsyłam do ulubionej Wikipedii ) . Sapienti sat .

Po to jest forum aby dzielić się wiedzą, więc chętnie się dowiem dlaczego "OBSERWACYJNO - myśliwski"?
Przypomnę co było napisane:
krakus57 napisał/a:
Nie mylić z serią C to typowe mysliwce . Ten był obserwacyjno - myśliwski . Był też adoptowany jako wodnopłatowiec . Jego wyróżnikiem typu po nazwie producenta były wyrazy : Militär + Doppeldecker

http://www.akpool.de/ansi...pfflugzeug-i-wk


Pozdrawiam MJR


A na pocztówce wyraźnie jest napisane:
Albatros Militär Doppeldecker
co tłumaczyć należy jako:
Albatros wojskowy dwupłatowiec
skąd więc myśliwiec? I to obserwacyjny? No nie, przecież to obserwacyjny myśliwiec...
Nie ma na ten temat w Wikipedii aby samolot nie uzbrojony był myśliwcem. Mam sporo źródeł na temat lotnictwa, ponad 30 kilogramów SP, 25 kg LAI, blisko 60 kg książek. I nigdzie nie spotkałem się aby myśliwcem był samolot Albatros B.I oraz aby samolot nie posiadający uzbrojenia mógł być samolotem myśliwskim (nie licząc samolotów eksperymentalnych oraz prototypów)

krakus57 napisał/a:
ad 2./ Ciekawa uwaga . Szalenie . Czy w innych wersjach zmieniono położenie cylindrów i układ wydechowy ? I co z tym dwusterem jako wyróżnik - chyba należy czytać ze zrozumieniem . Odpowiedż mnie nie interesuje .

Ale mnie interesuje prawda, a nie jakieś teorie niby naukowe.
W większości samolotów dwumiejscowych I Wojny Światowej o ile nie były to samoloty szkolne nie posiadały drugiego zestawu sterownic. Jeśli jest inaczej to poproszę o przykłady takich samolotów (nie szkolnych).

krakus57 napisał/a:
ad 3./ No gratulacje . Muszę uprzedzić moich kolegów wykładowców na PW, że istnieje w konstrukcji statków powietrznych ....rozpórka , coby błędnie nie wykładali oraz zamiast podręczników posługiwali się Wikipedią . !

Szkoda mego czasu !

Może jakiś tytuł naukowego opracowania tych kolegów czy wykładowców z PW?
Bo akurat zastrzał to zastrzał a rozpórka to rozpórka lub wspornik. Chętnie poczytam na ten temat, nawet na Wikipedii. Tak się składa, że jak będzie potrzeba to sięgnę do innych źródeł niż Wikipedia (Wikipedia jest najłatwiejsza w dostępie internetowym). Ale poczekam najpierw na tytuły książek które twierdzą inaczej niż to co napisałem powyżej.

krakus57 napisał/a:
Zostawiam w samouwielbieniu wraz z ( cyt.) " ćwistem " (????)... PT Phantom (czyżby McDonnell Douglas F-4 ).

MJR

Na prawdę chcesz poznać historię mojego nicku? Nie ma nic wspólnego z F-4 ani też z dawną głogowską szkołą tańca ;-)
_________________
Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z niego żywy ;-)
 
 
demiane 


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 1717
Skąd: Głogów
Wysłany: 2016-06-01, 19:10   

A ja wrócę do "sowieckiego" lotniska
W pierwszym poście tego wątku Tadek zamieszcza mapę sowiecką gdzie zaznaczony jest "aerodrom" na terenie obecnego osiedla Słonecznego
W książce "Glogau 1945 Upadek twierdzy" w rozdziale napisanym przez Marka Włodarczyka o żołnierzach Armii Czerwonej poległej w walkach o Festung Glogau są szkice sowieckie z położeniami grobów sołdatów
I również zaznaczony jest w tym samym miejscu "aerodrom".
Co ciekawe - na szkicu tym brakuje obecnych ulic Marcowa, Listopadowa i Styczniowa itd - a powinny być.
Jeden ze szkiców z książki
 
 
TadeuszFantom 
Administrator


Wiek: 58
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1116
Skąd: Głogów
Wysłany: 2016-06-02, 16:31   

Jak widać czerwonoarmiści nie mieli zbyt aktualnych map. Mapki w tej książce były publikowane jako kopie szkiców z naniesionymi miejscami pochówków poległych żołnierzy.

Samo zaś lotnisko jest w dalszym ciągu zagadką, nie jest znany jego okres istnienia - trudno uwierzyć, że po przeniesieniu jednostki zostało zlikwidowane. Raczej istniało dalej tylko nie bardzo wiadomo o jego wykorzystaniu. Są pewne dane, że jeszcze po Wielkiej Wojnie egzystowało i to nawet z parkiem lotniczym. Ale w postaci dokumentów na razie nic nie mam, więc nie będę się rozpisywał. Szukam danych na temat komisji wojskowych oraz spisu obiektów wojskowych przewidzianych do likwidacji w ramach postanowień Traktatu Wersalskiego.
Jeśli ktoś ma namiary na takie dokumenty to prosił bym o informację.
_________________
Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z niego żywy ;-)
 
 
demiane 


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 1717
Skąd: Głogów
Wysłany: 2016-06-12, 23:08   

Tak z Yedynym wróciliśmy do pomysłu opracowań pewnych historii, wiadomości i informacji jakie zamieszczamy na GFH.
Teraz przyszedł czas na temat lotniska (ale tylko fortecznego).
Niestety ja nie wszedłem wcześniej na swą pocztę i nie zauważyłem słusznych poprawek Tadka Fantoma. Następną razą będę czujnieszy.
I mnie gryzie drugie takie prawie same zdjęcie - ale Yedyny się już rozleniwił i nie chce tego zmienić. Leniuch jeden!

A wyszło coś takiego:

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
GłogówStowarzyszenie Miłoœników Głogowskich Fortyfikacji - TWIERDZA GŁOGÓWTowarzystwo Ziemi GłogowskiejGROTGłogowskie Forum Historyczne
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group / Serwisy Malacha: Głogów / Pompy Ciepła