Głogowskie Forum Historyczne
Kontakt Kontakt  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Lotnisko forteczne
Autor Wiadomość
demiane 


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 1717
Skąd: Głogów
Wysłany: 2015-09-14, 11:22   

Kartka z 1943
 
 
TadeuszFantom 
Administrator


Wiek: 58
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1116
Skąd: Głogów
Wysłany: 2015-10-23, 11:38   

Na FaceBooku, na profilu Głogowski Ruch Odkrywców Tajemnic Yedyny opublikował zdjęcie lotnicze fragmentu Głogowa na którym jest widoczne lotnisko forteczne.


Zbliżenie na miejsce lotniska fortecznego:



Jak widać miejsce postoju samolotów wraz z namiotami pełniącymi hangary znajdują się na terenie wschodnim obecnej pływalni a pas startowy lub kołowania to przedłużenie drogi wjazdowej na teren pływalni.
_________________
Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z niego żywy ;-)
 
 
demiane 


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 1717
Skąd: Głogów
Wysłany: 2015-10-24, 08:04   

Czyli wracając do postu marca 2014r miałem rację z lokalizacją :-D
Ja widzę 3 samoloty na tym zdjęciu
 
 
Yedyny 
Administrator


Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 2196
Skąd: Głogów
  Wysłany: 2016-02-03, 20:22   Glogauer Flugtag

A tu ciekawostka, Tadkowi juz dzis o tym wpsominalem:

_________________

 
 
demiane 


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 1717
Skąd: Głogów
Wysłany: 2016-02-04, 10:04   

No i mamy jakąś konkretną datę
I jakąś konkretną osobę
Trzeba by poszukać na jej temat w necie
Taki Dzień Lotnika musiał być odnotowany w miejscowych gazetach.
Tylko gdzie je dorwać?
 
 
TadeuszFantom 
Administrator


Wiek: 58
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1116
Skąd: Głogów
Wysłany: 2016-02-04, 19:23   

9 czerwiec 1912r.
Tylko coś mi nie pasuje, chyba na ziemi jest śnieg... w czerwcu?
Być może jest do data nadania a fotografię może wykonano w okresie zimowym?

Trzeba będzie jak czas pozwoli poszukać informacji na ten temat. Robi się ciekawie.
_________________
Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z niego żywy ;-)
 
 
Domin 


Wiek: 39
Dołączył: 11 Cze 2015
Posty: 73
Skąd: Głogów
Wysłany: 2016-02-06, 12:37   

To nie śnieg tylko piana ratownicza stosowana na pasie startowym do lądowania awaryjnego ;)
_________________
Przepraszam, gdzie w Głogowie jest Twierdza ?
 
 
TadeuszFantom 
Administrator


Wiek: 58
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1116
Skąd: Głogów
Wysłany: 2016-03-23, 20:25   

Teraz może troszkę napiszę o lotnisku w Serbach. Najpierw dane podstawowe:
Glogau (GER) (a.k.a. Glogau-Zerbau, Glogów, Glogów-Serby)
(51 42 00 N – 16 07 00 E).
Dane ogólne: Lądowisko na Śląsku, 90 km na północny zachód od Wrocławia, 5 km na północny wschód od Głogowa.
Historia:
Jako lotnisko awaryjne (zapasowe) rozpoczęło swoją działalność w roku 1927. Nie ma informacji co do jego rozmiarów ani infrastruktury budowlanej. Pas startowy trawiasty. Użytkowane jako późniejsze lotnisko szkolne cywilne, brak informacji na temat wykorzystywania przez siły powietrzne Niemiec. Szkolono w czasach nazistowskich kandydatów na pilotów wojskowych w ramach NSFK (Nationalsozialistisches Fliegerkorps) wcześniejsze, do 15 kwietnia 1937 było jako DLV (Deutsche Luftsportverband).
Dane w oparciu o wydawnictwo:
"Luftwaffe Airfields 1935-45 - Germany (1937 Borders)"
By Henry L. deZeng IV
wydanej nakładem:
by Henry L. deZeng IV (Work in Progress).
(1st Draft 2014)
Wersja tylko anglojęzyczna.

Pierwsze swoje lotnicze kroki stawiał na głogowskim lotnisku as Luftwaffe Norbert Hannig (42 zwycięstwa powietrzne), o Norbercie Hannigu można poczytać na stronie:
http://www.yogysoft.de/hannig_en.htm
występuje na wykazie asów:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_World_War_II_flying_aces
O jego szkoleniu na lotnisku w Serby - Głogów w roku 1941 w książce z cyklu "LUFTWAFFE FIGHTER ACE" autorstwa Norberta Hanniga "From the Eastern Front to the Defense of the Homeland"
opublikowanej London : Grub Street, 2004. Wersja jedynie anglojęzyczna.

Trafił do Głogowa - Serby pod koniec czerwca 1941 w celu zdobycia certyfikatu C wykonywał początkowo loty na prostym szybowcu o konstrukcji otwartej SG-38 "Schulgleiter" wyciąganym przez samochód Volkswagen na linie gumowej.
O szybowcu SG-38 "Schulgleiter", 1938
("Patyk", DFS SG 38 "Schulgleiter")
można poczytać na stronie:
http://www.samolotypolski...2659/126/SG-382
Później z kolei latał na szybowcu Grunau ‘Baby’ IIA
oraz IIB zaprojektowanego przez Edmunda Schneidera o którym mozna przeczytać na stronie:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Grunau_Baby
Ten szybowiec był wyciągany za pomocą wciągarki spalinowej. Jest w książce między innymi opis jak zabrakło w trakcie wyciągania szybowca benzyny w wyciągarce i o mały włos Norbert Hannig nie rozbił się przez to ze względy na zbyt małą prędkość rozpędzenia, lecz udało mu się odłączyć hol i szczęśliwie wylądować na lotnisku.
W książce tej jest opisany cały okres związany z lotnictwem tego pilota.
_________________
Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z niego żywy ;-)
 
 
Yedyny 
Administrator


Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 2196
Skąd: Głogów
Wysłany: 2016-03-23, 20:59   

Perfekt robota :) A czy nie wydaje sie Wam, ze ten ISOK, ktory wykonalem kiedys z Serbami to pasy startowe i miejsca na hangary??
_________________

 
 
demiane 


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 1717
Skąd: Głogów
Wysłany: 2016-03-24, 06:29   

Yedyny napisał/a:
Perfekt robota :) A czy nie wydaje sie Wam, ze ten ISOK, ktory wykonalem kiedys z Serbami to pasy startowe i miejsca na hangary??


A miejsce tych obiektów z ISOK z lokalizacją lotniska się zgadzają?
 
 
Yedyny 
Administrator


Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 2196
Skąd: Głogów
Wysłany: 2016-03-24, 08:16   

Nie wiem, ale jak sa pasy, to musi byc lotnisko :p
_________________

 
 
TadeuszFantom 
Administrator


Wiek: 58
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1116
Skąd: Głogów
Wysłany: 2016-03-25, 20:28   

W bazie danych "Civil Aircraft Register - Germany" znalazłem dane na temat samolotu zarejestrowanego jako głogowski (kwiecień 1929r.) czyli dotyczący lotniska Głogów - Serby.
Dane z rejestru maszyn cywilnych:
Rejestraja: D-1601
Typ: Klemm L25 I - Ia
c/n: 128
Historia numeru rejestracji: D-1601
Właściciel: H.Weidtmann/Aaachen -Deutsche Luftfahrt -G.v.Schellwitz/Glogau
Data: 00.04.29

Wygląd takiego modelu samolotu, zdjęcie współcześnie zrekonstruowanego.
_________________
Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z niego żywy ;-)
 
 
Yedyny 
Administrator


Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 2196
Skąd: Głogów
Wysłany: 2016-03-25, 21:28   

Wow, forumowicze coraz lepsze zrodla odnajduja, szacunek z mojej strony!
_________________

 
 
demiane 


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 1717
Skąd: Głogów
Wysłany: 2016-03-27, 16:41   

No no!
Faktycznie niezła robota!
Ciekawe ile jeszcze rzeczy ujrzy światło dzienne.
 
 
demiane 


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 1717
Skąd: Głogów
Wysłany: 2016-03-29, 21:49   

No i pojawiła się kolejna ciekawostka lotnicza
Kartka wysłana z Głogowa 15 stycznia 1915r
Dosyć niewyraźna kartka, więc żeby przetłumaczyć ktoś musiałby się poświęcić i kupić ją na pewnej aukcji :-)
Ale sama w sobie jest ciekawa z napisem o zwiadzie lotniczym pod obstrzałem
A na rewersie jest pieczątka "Rekruten Depot. Ersatz- Bata... i Inf. Rgt. No.7"
Innym pismem i kolorem na dole dopisek "Flieger Abt".

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
GłogówStowarzyszenie Miłoœników Głogowskich Fortyfikacji - TWIERDZA GŁOGÓWTowarzystwo Ziemi GłogowskiejGROTGłogowskie Forum Historyczne
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group / Serwisy Malacha: Głogów / Pompy Ciepła